2009. augusztus 6., csütörtök

az első megevendő hód - éljen a takarékos izzó

Ahogy Joci, az előző bejegyzés kommentelője is megmondta: "Védd a fákat egyél hódot!" - innen a név:-). Eljött az idő, hogy sorra vegyük ezeket a "hódokat". Az első eltüntetendő hód a lakásból: a hagyományos izzó. Kicserélésük mi sem egyszerűbb, és ahol 60 wattot fogyasztottunk, ott ezentúl elég lesz 11 W, ez ugyebár pénztárca szempontjából sem utolsó. Na, de takarékos izzóból is van ilyen is, olyan is, ezért elmondom, hogy én milyeneket is találtam igazán célnak megfelelőnek.


Először egy "B" minőségi kategóriába tartozó fénycsövet vettem 200 Ft-ért, próba képpen. Ha jól emlékszem, "F"-ig voltak a doboz oldalán a lehetséges kategóriák, így gondoltam, elég jó minőségű lesz és hát nem is volt drága. Viszont amikor becsavartam a helyére, csak nem bizonyult a legjobbnak, fura fénye volt, amitől minden olyan fakó színűnek látszott a szobában. Nem baj, kerestem új típust - "A" kategóriában is leltem fénycsöveket, de elég drágák, 1000 Ft körüliek voltak (Delux meg hasonló márkájuk volt, azt hiszem) egy 750 Ft-ost vettem is, ennek már szép fénye volt. Ezután akadtam rá a régi jó Tunsgram takarékos izzóira, amik 500 Ft-os áron "A" minőségben nagyon szépen világítanak, jobb ár/érték aránnyal még nem találkoztam (elképzelhető, hogy van náluk is jobb), azóta is ezzel világítunk. A 60 W-os izzónak 11 W-os, a 40-esnek 9 W-os felel meg takarékos verzióban, és tényleg pont ugyanolyan jól világítanak, mint a hagyományos társaik. Egy ilyen cserével éves szinten 15 000 Ft megtakarítás érhető el, és kicserélt izzóként évente 75 kg-mal kevesebb szén-dioxidot "bocsátunk ki" úgymond, hiszen az elektromos áram, amit használunk erőművekből van, és a legtöbb ilyen erőmű gáz vagy szén elégetésével termel energiát. Tehát ha kevesebbet fogyasztasz, kevesebb szén-dioxid kerül miattad a levegőbe, máris tettél valamit.

3 megjegyzés:

  1. Tanulság levonva: törekednünk kell energiatakarékos "A" típus vásárlására minél olcsóbban!

    VálaszTörlés
  2. Remélem erre már mindenki egyedül is rájön;)

    VálaszTörlés