2009. augusztus 19., szerda

egyél hódot és ami mögötte van

Ebben a bejegyzésben a blog alapjait igyekszem megszilárdítani (így Sziget után még nem egyszerű, de összedobok valamit:P)

Kaptam egy jó adag építő jellegű kritikát és most igyekszem épülni belőle:) Először is írtam ilyen számokat, hogy mivel mennyit lehet spórolni, jogos a kérdés, hogy mégis honnan szedem ezeket? Nos, íme megosztanék pár hasznos oldalt veletek ahonnan én is tájékozódom:

Először is a környezetvédelmi és vízügyi minisztérium honlapját, ami meglepően barátságos és jól használható - ahhoz képest, hogy egy ilyen bürokratikus izé csinálta, mint egy minisztérium. Nagy tapsot az http://www.egymozdulat.hu/ -nak és háromszoros hip-hip-hurrát meg hasonlókat:-) És bizony innen vettem a számadatokat is egészen pontosan a link: http://www.egymozdulat.hu/pages.php?aid=3&pID=2.

A következő ilyen honlap, ami jó kis ötleteket tartalmaz az origo részét képezi. Ezennel szeretném bemutatni a 365 zöld tippet, tátátátámmm: http://www.origo.hu/365/index.html. Nagyon jó kis oldal, csak hát minden napra találni valami hasznos otthon megvalósítható környezetvédelmi tippet nem mindig egyszerű. Így szerintem kicsit elvész a lényeg a napelemes cserép és az újságpapírból készült házfalak között, amik ugye nagyon jó dolgok, de 500-ból ha egy ember fog most ilyenbe belekezdeni.

Ajánlanám még az energia klub honlapját, ez is egy csomó hasznos dolgot tartalmaz. Ami miatt kiemelném az, hogy ennek a jó öreg energia klubnak vannak regionális szervei is, amik helyi szinten segíthetnek a környezetet védeni (pl. kölcsönözhetsz tőlük ilyen nyílászáró szigetelő herkentyűt, de erről is írok majd később). Íme az elérhetőség: http://www.energiaklub.hu/hu/ismeretek/.

Továbbá azt is hallottam, hogy az a gond az én blogommal, hogy nem fogjátok komolyan venni, mert ilyen fránya szabad egy stílusban fogalmazgatok. Erről az a véleményem, hogy én mindig belefáradtam amikor a fent említett honlapok tippjeit olvasgattam, és kb. a világításig jutottam általában, ami a 3. topik szokott lenni. Ezt szeretném elkerülni az én irományaimmal - néha benézel ide, én írok pár új dolgot, amin nem alszol el remélhetőleg, és komolyan veszed, mert irgum-burgum!

Ja, és ha minden jól megy, egy nagyon kedves hölgyemény ellenőrizni fogja a helyesírásomat is, szóval már arra sem lehet majd panasz:P

Na, ennyi volt a móka mára, éljetek takarékosan, ültessetek sok nagy gizgazt meg minden!

5 megjegyzés:

  1. Majd a közeljövőben hozzájárulnék én is egy-két inkább informatikai jellegű írással. Persze csak akkor, ha nem zárkózol el az ilyen jellegű közösségi dolgoktól.

    Ezeket a linkeket pedig tedd közzé egy linktárba oldalra, mint hivatalos források. Ha kell segítség, levlistán megvitatjuk.

    VálaszTörlés
  2. Joci sokkal szerényebben! Ez még mindig az én blogom..

    Nagyon örülök, ha segítessz és nyitott vagyok mindenre, de a parancsolgatásról nagyon gyorsan szokj le..

    Várom az ötleteidet és javaslataidat! Köszönöm

    VálaszTörlés
  3. ööö... bocsi, nem akartam parancsolgatósan írni! :( Ígérem nem fordul elő többet. Sőt...

    Az olvasóknak pedig üzenném, hogy ha tudják, akkor terjesszék a blog címét! Elvégre Bojti azért dolgozik, hogy minél több embert megmozgasson egy szép és nemes cél érdekében.

    VálaszTörlés
  4. akkor én értettem félre, bocsi;)

    VálaszTörlés
  5. http://www.kamaszpanasz.hu/hirek/zoldovezet/921/KevesebbszemetetF%C3%B6ld%C3%BCnkeletbenmaradasaert!

    Szerintem nem lenne utolsó majd a későbbiekben ilyen témákkal is foglalkozni. Sokakat érdekelhet...

    VálaszTörlés